System Depot umożliwia zawieranie umów oraz obsługę bieżącą pożyczek gotówkowych i kredytów ratalnych. Zapewnia stały dostęp on-line do informacji o obsługiwanych umowach, niezależnie od lokalizacji.
Zawieranie umów w systemie Depot może przebiegać w dwóch trybach:
- Bezpośrednie przygotowanie umowy kredytowej przez operatora lokalizacji WŁASNEJ
- Akceptacja wniosku przygotowanego przez pracownika lokalizacji PARTNERA przez operatora lokalizacji WŁASNEJ
Niezależnie od sposobu zawarcia umowy, jej obsługa w obydwu przypadkach nie różni się od siebie.
Moduł obsługi składa się z dwóch elementów głównych, tj.
- Kartoteki umów
- Okna obsługi umowy
Kartoteka umów
W trybie tym operator ma dostęp do zestawienia umów obsługiwanych w ramach systemu. Operator lokalizacji WŁASNEJ ma pełen podgląd na wszystkie obsługiwane umowy, natomiast pracownik PARTNERA ma jedynie dostęp do zestawienia umów zawartych w lokalizacji PARTNERA.
Umowy w systemie Depot mogą być oznaczone następującymi statusami:
- Anulowana
- Do akceptacji
- Zaakceptowana
- Uruchomiona
- Rozliczona
- Wypowiedziana
- Rezygnacja
W zależności od statusu umowy system Depot oferuje odpowiednie opcje obsługi.
Okno obsługi umowy
W oknie obsługi system Depot zapewnia dostęp do kompleksowej informacji dotyczącej wskazanej umowy, czyli do:
- danych podstawowych, parametrów umowy
- informacji o kredytobiorcy i poręczycielu
- umownego harmonogramu spłat
- wydruków – zgodnie ze skonfigurowanymi szablonami pism (druk umowy, druk harmonogramu, blankiety wpłat itp.)
- notatek
- historii rozliczeń
- historii historii kosztów
W momencie akceptacji umowy system generuje planowaną projekcję spłat. Harmonogram spłat z umowy jest rozbijany w ujęciu czasowym na poszczególne składniki (kapitał, odsetki, prowizja) i przenoszony do ekranu operacyjnego rozliczania umowy, dzięki czemu operator ma zapewniony podgląd na szczegółowe zestawienie planowanych oraz rzeczywistych rozliczeń w ramach danej umowy.
System Depot w ramach obsługi spłat umowy zapewnia rozliczanie składników (kapitał, odsetki, prowizja, odsetki karne, koszty obsługi, koszty sądowe i komornicze) zgodnie z określoną kolejnością skonfigurowaną dla rodzaju kredytu.
Wpłaty w systemie rejestrowane są ręcznie i są podzielone na 2 rodzaje:
- przelew bankowy
- wpłata gotówkowa w kasie
System umożliwia automatyczną numerację oraz wydruk dokumentów KP w przypadku wpłat gotówkowych.
Do każdej umowy możliwe jest prowadzenie osobnej ewidencji kosztów. System Depot rozróżnia:
- koszty obsługi (np. upomnienia telefoniczne, sms, wysłanie monitów, wyjazdy, koszty sądowe i komornicze)
- koszty administracyjne (np. rzeczywiste koszty korespondencji dla potrzeb ewidencji księgowej kosztów)